Atkaracalar

Mayıs 7, 2007

 

ATKARACALAR DA BILINEN BILMECELER

1 – Ahir altinda yagli kayis,
2 – Dagdan gelir tastan gelir, kiçi açik enistem gelir.
3 – Buradan vurdum kilici, Halepten çikti ucu.
4 – Gelir leyli geder leyli, tek ayaginin üzerinde durur leyli.
5 – Dagda degdim. Yesilbasli beydim. Eve geldim dul oldum, eli bagli kul oldum.
6 – Ben giderim o gider arkamda tin, tin eder.
7 – Dört kösedir bes degil, basi sudan hos degil.
8 – Yeraltinda kürklü hoca,
9 – Allah yapar yapisini, demir açar kapisini.
10 – Kara deve, girmez eve, kes basini girsin eve.
11 – Ezan okur namaz kilmaz, kari alir nikâh kiymaz.
12 – Alti sudur içilir, üstü çimen biçilir.
13 – O yani mermer, bu yani mermer, içinde sari Ömer.
14 – Gökyüzünde pencere kalayli tencere,
15 – Atatay,matatay ince belli kara tay.
16 – Gittim, gittim tepeye, yular taktim esege.
17 – Pisirirsen as, pisirmezsen kus olur.
18 – Yarim kasik duvara yapisik.
19 – At degil kuyrugu var, kus degil kanadi var.
20 – Ayagi su içer herkes üstünden geçer.
21 – Üç öküzüm var. Biri gitti gelmez. Biri uçtu konmaz. Biride oturur kalkmaz.
22 – Ak öküz yatar kalkmaz, sari öküz dikilir yatmaz.
23 – Dam ardina saç koydum geleni gideni aç koydum.
24 – Su tepede toy oturur, Biri kaklar biri oturur.
25 – Aldir abasi, yesildir küpesi, bunu bilmeyen esek sipasi.
26 – Disi gön, içi un,
27 – Küçücük kuslar, camiyi taslar.
28 – Bir mendilim var bedel, bedel. Yesil koydum al çikti.
29 – Alti mermer üstü mermer, içinde bir kiz döner.
30 – Ben giderim o gider önümde tin, tin eder.
31 – Bir çarsafim var dagi tasi kaplar, Deryalari kaplamaz.
32 – Yeraltinda Sakalli dede,
33 – Kuyruklu kumbara ekin tasir ambara.
34 – Gece hizmetçi gündüz hanim.
35 – Sürü develer birbirini geveler.
36 – Kayada kalbur asili,
37 – Köprü altinda dört musluk,

CEVAPLA

1 – YILAN
2 – KEÇI
3 – YILDIRIM
4 – KAPI
5 – SÜPÜRGE
6 – GÖLGE
7 – SABUN
8 – SOGAN
9 – KARPUZ
10 – SEMSIYE
11 – HOROZ
12 – KOYUN
13 – YUMURTA
14 – AY
15 – KARINCA
16 – IGNE-IPLIK
17 – YUMURTA
18 – KULAK
19 – BALIK
20 – KÖPRÜ
21 – DUMAN-ATES-KÜL
22 – YOL-KAMYON
23 – ORUÇ
24 – TERAZI
25 – PATLICAN
26 – IGDE
27 – ARI
28 – KINA
29 – DIL
30 – SAKAL
31 – KAR
32 – PIRASA
33 – KASIK
34 – DÖSSEK
35 – KIREMIT
36 – KULAK
37 – INEK MEMESI

3 Yanıt to “Atkaracalar”

  1. Memet Says:

    Elbistanın eski bilmecelerini de yazın.Nooolur acele gerek…

  2. Memet Says:

    Elbistanın eski bilmecelerini de yazın.Noolur acele çok gerek… hemen…!


Bir Cevap Yazın

