Karaman

Mayıs 10, 2007

TEKERLEMELER : (Çoğunlukla masalların başında bulunan kafiyeli giriş sözleri)

  • Ali Veli kırk dokuz elli
  • Annem yoğurt getirdi, kedi burnunu batırdı, o kediyi napmalı, minareden atmalı, minarede bir kuş var, ganadında gümüş var, iniştemin cebinde, türlü türlü yemiş var.
  • Bir iki üç beş on yüz, önüm arkam sağım solum, saklanmayan ebe sobe
  • Birdir bir, ikidir iki, üçtür üç…
  • Çanak çömlek patladı, çanak çömlek patladı
  • Deli deli depeli, kulakları küpeli
  • Ebe mama gıl bit, gıl bitmezsen tüy bit, tüy bitmezsen çöp bit
  • Garga garga gak dedi, çık şu dala bak dedi, çıktım baktım o dala bu garga ne budala
  • Gedik geme çuval yama
  • Gubaramadın kel Fatma, anan güzel sen çirkin (Hindiye bağırması için söylenir.)
  • Leylek leylek havada, yumurtası tavada
  • Merhaba, sen eşek ben araba
  • O birisi şak şak istiyor barışmak, bir yüzü ipek, bir yüzü köpek
  • Ortada sandık, seve seve usandık
  • Portakalı soydum, başucuma goydum, ben bir yalan uydurdum, duma duma dum
  • Sana ne, saman yi
  • Tıngır elek tıngır saç, eli hamur garnı aç
  • Ver Omar’a (Ömer) yaz duvara.
  • Yi gabağı salla göbeği

 www.larende.com

Bir Cevap Yazın

